Paper

modern OpenGLによる大規模TINの可視化特性

data_analysis

1.はじめに

背景ー大規模TINの描画をスムースに行えるアプリケーションはあまりない。

目的ーmodern OpenGL+VNC

設計会社の業務支援を想定(サーバークライアント方式ーPCとタブレット)-Illust

2.使用データ or modern OpenGL

大規模高密度点群

3.処理・手法

TIN-既存の手法 – Geomagic  – Ask Dr.Nakamura

Modern OpenGL – Vertex Buffer Object (VBO)

VNC(Virtual Network Computing)

図〇ープログラムの骨格

fps の計測法

4.結果

点数

面数

Spec & FPS(フレームレート)

図〇 TIN表示結果

表〇 スペックとフレームレートの関係

表〇 modern OpenGL APIとフレームレートの関係

Referenced from Makai Voyger

(A) Linux Server: Quad-core Intel Xeon (E5607) processor
at 2.27 GHz; NVIDIA GeForce GTX570 video card; 6
GB main memory; 500 GB 7200 RPM hard drive; Linux
2.6 64-bit operating system.
In addition to the above server, we consider the following
client computer systems:
(B) Apple MacBook Pro: Dual-core Intel Core 2 Duo processor
at 2.53 GHz; NVIDIA GeForce 9600M GT video
card; 4 GB main memory; Apple OS X 10.6 operating
system.
(C) Dell OptiPlex GX620: Single-core Pentium D processor
at 3.0 GHz; ATI Radeon X600 video card; 2 GB main
memory; Windows XP 32-bit operating system. This
older office computer is incapable of running the Makai
Voyager desktop software because the video card does not
support a recent enough OpenGL shader specification.
(D) Apple iPad: First-generation Apple iPad tablet with
802.11G wireless networking; also incapable of running
the Makai Voyager desktop software.

5.まとめ

参考文献

Web-Based Scientific Visualization Software for Geospatial Displays and Collaborative Applications:John C. Anderson, McKay Davis, Kayo Fujiwara, Tie Fang, Jose Andres, and Michael Nedbal

プログラム

 

VBO-sample25

rvi

fps

TIN